29 Ocak 2012 Pazar

BİR TESELLİ VER:)

               "Sabret,hüznü asil bir ağırbaşlılıkla taşı ki hüzün bir saflaşma arınma yoludur."


 Arif Hace Yusuf Hemadani hz.ne hayat nedir? diye sorulduğunda şöyle cevap veriyor:
-Hayat teselli olmaktır.Kişi teselli bulduğu şeyle yaşar,onunla hayattadır."

  Esasında yukardaki  hikmetli sözlerden sonra bu konuda ne yazılabilir ki.?daha doğrusu ben ne yazabilirim ki?Sadece yakın zamanda yeniden elime aldığım ve sanırım her daim almaya devam edeceğim teselliler kitabından bahsebilirim sizi.Çünkü yaşadığımız sürece hep teselliye ihtiyacımız olacak.Kitabı alıp okumaya başladıktan sonra düşündüm de, gerçekten ben tesellilerle yaşıyorum.Zaten mutluyken sorun yokta.Sıkıntılı anlarda Orhan babanında:)) dediği gibi bir teselli ver modunda insanoğlu.Acımı hafifleteyim,sıkıntıma bi çıkış kapısı mukabilinde...
  Kitaptaki bölümlerden birkaçı şöyle:
  -yanlızlık tesellisi
 -hüznün tesellisi
 -ölümün tesellisi
 -aşk acısını tesellisi
 -çirkinliğin tesellisi:)
 -ihtiyarlığın tesellisi...
  kim derki benim hayatımda yok bunlar teselliyede ihtiyacım yok...ucundan kıyısından yaşıyoruz bunları.en zenginde olsan,en güçlüde olsan yinede teselli beklediğin anlar olur mutlaka.

                    VE BİRKAÇ TESELLİ SÖZÜ;

     -Bu da geçer ya hu!(ne çok kullanıyoruz değil mi hayatta?)
     -her zorluğun ardında bir kolaylık vardır.(Ayet-i Kerime)
     -Beni kırmayan her darbe beni güçlü kılar.(Ömer Muhtar)

  
                HUZUR VE TESELLİ PRENSİPLERİ

   -kibirli olma,alçak gönüllü davran.
   -kendini fazla abartma:))
   -iyiliği karşılık beklemeden yap.
   -tek başına mutlu olunamayacağını bil,çevrenin mutluluğu için gayret göster.
   -önyargılarla hayatı kendine zehir etme!!!
   -vazgeçilmez olmadığını kabul et:))
 

       TESELLİ  ETMEYEN SÖZLER

   -Takma kafana:))
   -onlar senin değerini bilememişler
   -bırak o üzülsün seni kaybetti diye...

     ZÜĞÜRT TESELLİLERİ VE BOŞ LAKIRDILAR

   -Sensiz yaşayamam sevginle öldür beni:)))))
   -aşkımız sonsuza dek sürecek
   -o bana birgün mutlaka dönecek
   -bir daha hayatta kilo almam,sıkı rejim yaptım:DDD
   -okusaydım atom mühendisi olurdam ama olsun ,böyle daha mutluyum:))
   -önümüzdeki maçlara bakacağız
   -önemli olan katılmaktı,ben gönüllerin şampiyonuyum:)))........

   SONSÖZ:

Ey dost!Dert bir.deva bindir...
Ey Rabbim bırakma ellerimizi....


**fazlası için  TESELLİLER KİTABI(YUSUF ÖZKAN ÖZBURUN)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder